یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۱:۲۷

مقایسه صادرات گاز به روش خط لوله و LNG

باشگاه خبری فراساحل: مرکز پژوهش‌های مجلس در جدیدترین گزارش خود با عنوان «مقایسه صادرات گاز به روش خط لوله و ال.ان.جی» اعلام کرد در قیمت‌های فعلی نفت خام تنها ۱۰ سنت سود از صادرات گاز به کشورهای منطقه به دست خواهد آمد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل مرکز پژوهش‌های مجلس در جدیدترین گزارش خود با عنوان «مقایسه صادرات گاز به روش خط لوله و ال.ان.جی» که در خرداد ماه سال 96 منتشر شده است اطلاعات جالب توجهی را در خصوص مقایسه صادرات گاز با خط لوله و ال ان جی منتشر کرده است. در بخش‌هایی از این گزارش آمده است صادرات گاز همواره یکی از مسائل اصلی حوزه انرژی کشور بوده و در این میان انتخاب روش صادرات برای صادرات گاز کشور بسیار حائز اهمیت است. براساس پیش بینی مراکز معتبر بین المللی انرژی، گاز طبیعی موثرترین نقش را در آینده انرژی جهان ایفا خواهد کرد و از آنجا که ایران دارای بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان است این منبع انرژی می‌تواند به عنوان مزیت اصلی ایران در عرصه داخلی و بین المللی مورد توجه قرار گیرد.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است صادرات گاز چه به روش خط لوله و چه به روش ال ان جی هزینه بر است که علیرغم نیاز به سرمایه گذاری اولیه بالا، سود کمی را عاید کشور می‌کند. همانطور که در این جدول قابل ملاحظه است در قیمت فعلی نفت سود خالص حاصل از صادرات گاز به بازارهای صادراتی بین 0 تا 10 سنت در هر متر مکعب است که این موضوع در فواصل بالای 3 هزار کیلومتر مصداق دارد و همچنین سود خالص صادرات گاز در بهترین حالت یعنی در زمانی که قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه برسد در بازارهای منطقه حدود 35 سنت در هر متر مکعب خواهد بود. بر این اساس در شرایط کنونی که صادرات گاز طبیعی ایران فاقد توجیه اقتصادی است بهتر است این انرژی پاک در داخل مصرف شود. گزارش کامل مرکز پژوهشهای مجلس در زیر قابل ملاحظه است.

http://naftema.com/img/files/571540377404509969.pdf



  کد خبر : 3849
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :